
OVER HÉMAN HORECAVERHUUR

Het grootste assortiment voor elk event.
Héman is dé horecaverhuurservice voor een breed assortiment aan party- en horecabenodigdheden. Al meer dan 100 jaar zetten wij ons met passie in om zowel particulieren als bedrijven te ondersteunen bij het realiseren van hun evenement. Met trots behoren we tot de marktleiders in Nederland en bieden we het grootste verhuurassortiment van het land. Met meer dan 3.000 verhuurartikelen – van koffielepeltje tot podium en van stoel tot keukenapparatuur – staan wij klaar om jouw evenement compleet te maken. Ons doel? Jou ontzorgen, zodat je je kunt richten op een geslaagd feest of evenement. We geven advies, bezorgen en halen materialen op, en bieden zelfs op- en afbouwservice. Zelfs de afwas nemen we uit handen. Bij Heman werken we met een enthousiast team dat service en klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft staan. Samen zorgen we ervoor dat jij nergens aan hoeft te denken. Want een geslaagd evenement? Dat doe je niet alleen – dat doen we samen! |
Eventstyling
Bij BloemBloem brengen we sfeer, stijl en beleving samen om van jouw evenement een onvergetelijke ervaring te maken. Of het nu gaat om een beurs, festival, congres, studiosetting of een ander evenement, wij verzorgen de complete styling op elke gewenste locatie.
Onze eventspecialisten denken met je mee, vertalen jouw ideeën naar een inspirerend concept en zorgen voor een perfecte uitvoering. Met oog voor detail en creativiteit richten we ruimtes in met het mooiste meubilair en (bloem)decoratie, afgestemd op de sfeer en uitstraling die jij voor ogen hebt.
Historie
Sinds 1900 staat Héman Verhuurservice voor betrouwbaarheid, service en een ongekend breed assortiment. Met meer dan 100 medewerkers en een wagenpark van ruim 16 trucks zorgen wij dagelijks voor stipte leveringen en kwaliteitsproducten. Maar hoe is Héman uitgegroeid tot de toonaangevende verhuurservice van vandaag?
Van een klein winkeltje tot een begrip in de branche
-
1900: Oprichting in de Amsterdamse Jordaan.
-
Jaren '50: Eerste grote klanten, zoals de Universiteit van Amsterdam, het NBBS en Grand Hotel Krasnapolsky.
-
1979: Verhuizing naar het Westelijk Havengebied; uitbreiding met klanten zoals grote cateringbedrijven uit het hele land, hotels en bedrijven als Albert Heijn, Philips en Nestlé.
-
1987: Nieuw pand in Diemen voor efficiëntere opslag en logistiek.
-
1994: Verhuizing naar de huidige locatie aan de Joan Muyskenweg in Amsterdam. Met een vloeroppervlak van ruim 11.000 vierkante meter.
-
2013: Uitbreiding van het pand d.m.v een tussenvloer, voor extra opslagcapaciteit.
-
2014: Overname van Trends for Rent en BloemBloem voor een breder assortiment.
-
2016: Samenvoeging van kantoren en personeel, verdere modernisering van processen.

Héman vandaag de dag
Met meer dan honderd jaar ervaring in de branche heeft Héman zich bewezen als een betrouwbare en professionele partner voor al haar klanten. Onze focus ligt altijd op het leveren van topkwaliteit, het stimuleren van innovatie en het bieden van een uitstekende service. Dit doen we mede door voortdurend te investeren in nieuwe producten. Onze missie is dan ook helder: we zorgen ervoor dat onze klanten altijd kunnen rekenen op een breed assortiment, hoogwaardige producten, goed onderhouden materialen en een betrouwbare service.
Onze betrokkenheid bij de klant stopt niet na de verkoop. We bieden uitgebreide ondersteuning en advies, en streven ernaar om langetermijnrelaties op te bouwen gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect. Of het nu gaat om het leveren van op maat gemaakte oplossingen, of het bieden van technische expertise, bij Héman weten we dat de behoeften van onze klanten altijd voorop staan.
We zijn trots op ons rijke verleden en kijken met vertrouwen naar de toekomst, waar we blijven bouwen aan succes voor zowel ons bedrijf als onze klanten.
Milieu
Het huren van materialen in plaats van kopen is in de basis al duurzaam. Bovendien is Héman een maatschappelijk verantwoorde onderneming. MVO doelstellingen zijn opgenomen in de beleidsverklaring. We volgen MVO ontwikkelingen op de voet.
Enkele activiteiten zijn:
-
Héman & BloemBloem hebben een groot wagenpark, waarbij jaarlijks de oudste wagens worden ingeruild voor nieuwe, met de nieuwste Euronorm. Zo blijft ons gehele wagenpark up-to-date.
-
Héman & BloemBloem volgen ontwikkelingen vanuit overheidsorganen en laat deze toetsen op haalbaarheid. Zo hebben we zonnepanelen op ons dak geplaatst. En ook de ontwikkeling op het gebied van elektrische vrachtwagens volgen we nauwgezet.
-
De afdeling planning en transport maakt de routes door heel Nederland zo economisch mogelijk. We zijn op dit gebied met externe specialisten in gesprek om gezamenlijk een reductie in Co2 uitstoot te reduceren.
-
Héman & BloemBloem hebben als doel om logistieke processen zo veel mogelijk te digitaliseren om het papiergebruik te reduceren.
-
Elke rolcontainer wordt ter bescherming gedurende het transport geseald. Al het sealfolie dat BloemBloem hiervoor gebruikt is gemaakt van gerecycled plastic en wordt na gebruik weer ter recycling aangeboden.
-
Uiteraard wordt al het afval, dat niet voor hergebruik geschikt is, gescheiden aangeleverd.
-
Tijdens ons inkoopproces houden we rekening met milieuaspecten.
-
Implementatie van een ISO 26000 norm of MVO prestatieladder, is een doel van Héman & BloemBloem, maar de inzet weegt vooralsnog niet op tegen de resultaten.
-
Héman & BloemBloem heeft een grote eigen technische dienst. Hier worden bijvoorbeeld duurzame verpakkingsmaterialen gemaakt. Denk aan karren of houten boxen t.b.v. van meubilair, maar ook de kunststof kratten t.b.v. mastiek.
-
Ook wordt de technische dienst ingezet om materialen te repareren. Ze maken veel artikelen volledig zelf, repareren deze en/of maken van twee items één. Hierbij is sprake van hergebruik. Het hergebruiken van materialen en terugdringen van afval wordt hier sterk gerealiseerd.
-
Het ISO 9001 certificaat heeft niet direct betrekking op het milieu, maar is wel een kwaliteitsprogramma dat gebaseerd is op continue verbetering van de bedrijfsvoering. Héman & BloemBloem zijn ISO 9001 gecertificeerd.
Activiteiten ten gunste van de Maatschappij
Héman sponsort al 27 jaar mee aan het Amsterdam Diner (aidsbestrijding), maar ook het jaarlijkse DaDa galadiner in Rotterdam (stichting DaDa), Ronald McDonaldhuis, Only Friends Gala (sport voor gehandicapte kinderen) zijn enkele grote voorbeelden. Per jaar sponsoren we rond de 30 evenementen ten gunste van goede doelen. Dit betreft voornamelijk productsponsering aan grote evenementen zoals galadiners. De meeste actiepunten zullen nauwelijks gecommuniceerd worden, omdat wij deze activiteiten zien als MVO werkwijze en niet als een marketing-tool. Daar waar opdrachtgevers direct betrokken zullen worden, zullen we hen informeren - direct of middels onze periodieke nieuwsbrief. Bij elke keuze houden wij rekening met maatschappelijke en milieutechnische belangen.