Spelregels

Bij ons staat het succes van jouw evenement centraal, net als bij al onze andere evenementen. Om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt, hanteren we bepaalde richtlijnen. Deze spelregels zorgen ervoor dat iedereen weet wat er van hen verwacht wordt, waardoor teleurstellingen worden voorkomen.
Voor de definitieve algemene voorwaarden verwijzen kunt u HIER klikken.
Prijsopgave
Alle bedragen zijn in euro’s exclusief BTW. De genoemde bedragen zijn huurprijzen per gebruiksdag. Vaak is het zowel voor jou als voor ons gemakkelijker om de materialen de werkdag voor het evenement te bezorgen en de werkdag na het evenement weer op te halen. Deze service bieden wij aan zonder dat je hier extra huur voor hoeft te betalen. Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Mocht je evenement in het weekend vallen dan bezorgt Héman op vrijdag en worden de materialen maandag weer opgehaald. Hiervoor rekenen wij maar één huurdag. Mocht je materialen gebracht of opgehaald willen hebben buiten kantoortijden of in het weekend dan is dat uiteraard mogelijk, maar daarvoor is een toeslag van toepassing. Heb je de materialen langer nodig dan één gebruiksdag dan rekenen wij een toeslag per extra huurdag. Over de eerste volgdag berekenen wij 25% van de huurprijs, de daarop volgende huurdagen berekenen wij slechts 15% per volgdag.
Mijn offerte
Héman streeft ernaar de orderbevestiging of vrijblijvende offerte nog op de dag van aanvraag te bevestigen. Onze sales medewerkers sterven ernaar om binnen twee werkdagen na aanvraag de order of offerte te verwerken en hierop aan jou reactie te geven.
Houdt er bij de offerteaanvraag rekening mee dat deze geheel vrijblijvend is. Wel worden de artikelen in reservering gezet. Wij waarderen het als je zo spoedig mogelijk doorgeeft of een offerte doorgaat.
Mijn order
Je kunt bij ons op twee manieren bestellen: per e-mail of via de website. Voor beide manieren geldt dat de bestelling minimaal 2 werkdagen voor levering aan ons verkoopteam doorgegeven moet zijn. Lukt het niet om je bestelling op tijd te plaatsen, neem dan telefonisch contact met ons op. Tijdens dit telefonisch overleg wordt er gekeken of je bestelling nog uitgevoerd kan worden. Misschien kan het nog via ons eigen wagenpark gebracht worden, of haal je de materialen zelf op? Of er wordt samen met je naar een andere oplossing gezocht. Zo werken wij onder andere samen met gerenommeerde koeriersbedrijven die je bestelling voor een gereduceerd tarief alsnog kunnen bezorgen.
Van je bestelling krijg je altijd een orderbevestiging. Het is belangrijk dat je deze goed controleert. Staat bijvoorbeeld het afleveradres goed vermeld? Je order wordt uitgevoerd zoals op de orderbevestiging staat vermeld.
Ben je genoodzaakt om je order te annuleren, dan kunnen daar annuleringskosten voor in rekening worden gebracht. Bij annulering vlak voor bezorging kunnen deze kosten oplopen tot 100% van het oorspronkelijke orderbedrag.
Concepttekening
Op verzoek kunnen er voor bepaalde evenementen impressie- of schaaltekeningen gemaakt worden. Deze zijn standaard niet vrijblijvend.
Bezorging
Standaard wordt je order tijdens kantooruren tegen zeer aantrekkelijke bezorgkosten bij je geleverd en/of opgehaald.
Je kunt de werkdag voorafgaand aan de bezorg- of retourdag telefonisch contact opnemen, zodat wij je een inschatting kunnen geven van de aankomsttijd van de chauffeur. Maar ook krijg je de dag van tevoren een SMS-bericht wanneer er een 06-nummer bekend is bij ons. Je hoeft dan niet de hele dag te wachten.
Let er wel op dat de bezorging plaatsvindt met grote vrachtwagens. De door jou gewenste afleverlocatie moet daarom toegankelijk zijn voor vrachtwagens of op maximaal 10 meter afstand liggen van de plek waar een vrachtwagen kan komen. De meeste materialen zijn verpakt op rolcontainers of pallets. Wij leveren de materialen bij je binnen tot achter de eerste deur. Deze plek moet wel bereikbaar zijn met rollende materialen en een harde, vlakke ondergrond hebben.
Als wij de materialen weer bij je komen ophalen, moeten ze vanaf 8.00 uur 's ochtends op de rolcontainers of pallets klaarstaan. De meeste materialen zijn verpakt in kratten of andere emballageartikelen. Bij retour wordt verwacht dat de gehuurde materialen op dezelfde manier klaarstaan als ze zijn geleverd.
Als de materialen niet klaarstaan voor transport wanneer wij ze komen ophalen, of als het ophalen om een andere reden wordt belemmerd, kunnen er extra transport- en/of huurlasten in rekening worden gebracht. Indien emballage niet op locatie kan achterblijven, kunnen wij deze tegen meerkosten retour nemen.
Bij het leveren en ophalen van de materialen dien je aanwezig te zijn.
Op- en afbouw
Bij een aantal artikelen op onze website staat een handje afgebeeld. Dit betekent dat dit artikel alleen in combinatie met op- en afbouw geleverd kan worden. De kosten voor de op- en afbouw worden separaat aan de huurprijs berekend. Vooraf opgegeven kosten betreffen een inschatting en zullen op basis van nacalculatie (daadwerkelijk gemaakte uren) berekend worden. Hierbij worden ook de gemaakte reiskosten in rekening gebracht. Er wordt een minimale afname van 4 uur gerekend voor op- en afbouw.
Wij gaan ervan uit dat onze medewerkers direct toegang krijgen tot de locatie en zonder belemmering kunnen op- of afbouwen. Wij verzoeken je bij de aanvang van de op- en afbouw aanwezig te zijn.
Schoonmaakkosten
De schoonmaakkosten worden berekend over servies, bestek en glaswerk.
Bij het retourneren kun je ervoor kiezen om de spullen schoonveeg aan te leveren. Er worden dan schoonmaakkosten in rekening gebracht over al het servies, glaswerk en bestek dat is besteld.
Je kunt er ook voor kiezen om de spullen schoon aan te leveren. Hier worden geen schoonmaakkosten voor in rekening gebracht. Geef tijdens het plaatsen van een order duidelijk aan dat je de spullen zelf schoon weer inlevert. Indien de spullen toch nog met etensresten worden ingeleverd, worden de schoonmaakkosten doorberekend.
We willen je vragen om de artikelen terug te doen in de kratten waarin deze geleverd zijn en het glaswerk op zijn kop in de krat te plaatsen.
Wij berekenen €0,07 excl. BTW aan schoonmaakkosten per artikel. Deze kosten kun je terugvinden in de order die toegestuurd wordt door de salesmedewerker.
Ik heb een klacht
Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over de levering laat dit dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 uur na levering, aan ons weten. Dit voorkomt discussies en wellicht zijn we dan nog in de gelegenheid om het probleem op te lossen.
Wat gebeurt er na het retourneren?
Na terugkomst van de materialen in ons magazijn worden de materialen geteld en gecontroleerd op manco's en beschadigingen. Je kunt hierbij aanwezig zijn. Indien er tijdens deze telling manco’s en/ of beschadigingen worden constateert zal de vervangingswaarde van het betreffende artikel in rekening gebracht worden.
Betaling
De bestelling dient uiteraard ook afgerekend te worden. Standaard verwachten wij betaling uiterlijk bij levering. Je kunt ervoor kiezen om het bedrag vooraf over te maken naar onze rekening. De betaling kan niet worden uitgevoerd bij onze chauffeurs. Houd er rekening mee dat als de betaling niet kan worden verricht voor of bij de aflevering, de chauffeur de levering niet kan uitvoeren.
Kunnen jullie een uitzondering maken?
Als er afwijkingen zijn ten opzichte van bovenstaande, neem dan telefonisch contact met ons op. We kunnen mogelijk afwijkende afspraken met je maken. Ook hierbij geldt: heldere afspraken vooraf zorgen voor duidelijke verwachtingen, zowel voor jou als voor ons en onze medewerkers. We kijken uit naar een succesvol evenement!